تهران ۲۰.۶۷° كمينه ۱۹.۷۹°  بیشینه ۲۰.۹۹°
۲۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۸:۱۵
دستیار ارشد وزیر خارجه:

 امیدواریم مسایل انسانی در سوریه، زمینه‌ساز صلح شود

خوشبختانه با مساعدت و موافقت دولت سوریه مسیرها به سمت مناطقی که دست دولت نیست و معارضان در آنجا هستند، باز شد و اکنون امکان ارسال کمک‌های بین‌المللی از داخل سوریه به این مناطق فراهم شده است.
کد خبر: ۵۸۰۱۷

به گزارش معاصر به نقل از ایسنا؛ دستیار ارشد وزیر خارجه: امیدواریم مسایل انسانی، زمینه‌ساز ایجاد فضای سیاسی بهتر در سوریه شود.


دستیار ارشد وزیر خارجه در امور ویژه سیاسی گفت: امیدواریم مسایل و فضای ایجاد شده در پی کمک‌رسانی به مناطق زلزله زده در سوریه، زمینه ساز ایجاد یک فضای سیاسی بهتر و حل و فصل آرام مساله سوریه شود.

اصغر خاجی دستیار ارشد وزیر خارجه در امور ویژه سیاسی در گفت‌وگو با ایسنا با تاکید بر این‌که "اولین پروازی که در سوریه برای کمک به زلزله‌زدگان به زمین نشست پرواز کمک‌های امدادی ایران بود،" گفت: این پروازها به لاذقیه، حلب و دمشق ارسال شده است و ان‌شاءالله ادامه پیدا خواهد کرد.

وی ادامه داد: با توجه به گستردگی فاجعه و پراکندگی مناطق و سخت بودن دسترسی به مناطق زلزله زده، امدادرسانی بسیار سخت است. خوشبختانه با مساعدت و موافقت دولت سوریه مسیرها به سمت مناطقی که دست دولت نیست و معارضان در آنجا هستند، باز شد و اکنون امکان ارسال کمک‌های بین‌المللی از داخل سوریه به این مناطق فراهم شده است.

دستیار ارشد وزیر خارجه در امور ویژه سیاسی در پاسخ به این‌که احتمال دارد در پی زلزله رخ داده فضای سیاسی در سوریه نسبت به گذشته باز شود و شاهد تحولات مثبت برای این مساله باشیم؟ گفت: امیدواریم مسایل انسانی زمینه ساز ایجاد یک فضای سیاسی بهتر و حل و فصل آرام مساله سوریه و برقراری صلح و ثبات در این منطقه شود.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز